I could write a symphony to play this lonely melody

Jag har så himla mycket just nu. Det är det ena och det andra och tusen saker till! Körlektioner, jobb på concilia, fester, middagar, bilbingo, skola, läxor. Det är som det aldrig riktigt tar slut! Har dessutom anmält mig till högskoleprovet nu i höst så ännu en sak. Ska till Kristiansstad. Avslutning med fotbollen och massa födelsedagar. Jag har mycket just nu. Det är en sån tid. Men jag klagar inte. För jag gillar det. En mycket god vän sa till mig att jag borde stanna upp. Bara vara för en stund och låta tankarna vandra precis dit de ville. Jag vet det är ett mycket gott råd. Men ändå kan jag inte. Jag kan inte bara låta tankarna vandra för jag gillar inte att vara själv med mina tankar. När mina tankar vandrar leder inte det till några filosofiska stordåd hur gärna jag än velat. Snarare leder de till minnen. Glada, sorgsna. De leder till dilemman och situationer där jag kanske en gång önskat att jag handlat annorlunda. De tar mig till tider jag ville stanna i, tider jag hoppas aldrig mer kommer igen. När mina tankar vandrar så backar de bara. Och jag tänker på saker jag inte vill tänka på. Kanske är det att jag bara skjuter upp det. Att jag skjuter allting framför mig, som jag tenderar att göra mer och mer på senaste. Kanske. Kanske inte. Jag försöker i alla fall med små steg mer och mer ta tag i mig själv. Så trots att jag har mycket att göra. Trots att jag inte stannar upp och tänker, inte tappar bort mig själv. Med små steg så ska jag komma till en tid då jag kan stanna upp. Då jag känner det är skönt att vara själv en kväll och bara vara. Bara vara jag. Sarah Pontén. Och må bra för att vara det. Inte att jag mår direkt dåligt nu för det gör jag inte. Jag mår bra. Men jag gillar bara inte att stanna upp och tänka. Och så är jag inte superförtjust i att vara ensam. Men jag överlever ju det såklart. Det gör man ju alltid. What doesn't kill you makes you stronger. Och jag tror det kommer hålla sig på det hållet. Ett tag till.

Behövde bara skriva av mig lite.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback