But how do I feel this good sober?

Abonnemang! Nu har jag abonnemang! Och ni blir aldrig av med mig! Eller mitt smsande!
Dock har själva mobilen blivit seg när det gäller att trycka på knapparna. Hmm.

När jag ändå är inne på spåret med mobiler och sms kan jag ju berätta att jag under gårdagen fick åtta sms under loppet av en minut. Alla med samma text och alla i samma syfte. Att få mig till Underbar. Är det ödet? Fick även samtal igår. Men kära vänner och klasskamrater, ring inte mig efter kl 23 en vardagskväll om jag inte sagt just "du kan ringa efter kl 23". Jag som låg, håret upprullat och pannband på, och höll på att somna när "I wanna dance with somebody" hörs högt. Jag måste sänka volymen, den väcker döda som det är just nu. Helt lost blir det istället för ett sött litet hej blir det ett lite mörkare "ÖH?!". André undrar vad jag ska göra på valborg. Varför, jag säger bara, varför ringer man halv tolv kvällen innan om det? Okej om man inte haft något själv. Okej om man ville bjuda med. Men nej. Jag ska ev. ut och han grilla. Och inte mer med det. Jag förstår inte. I dimman förstod jag förgäves inte heller hur en moppe kunde lysa. Nu förstår jag.

Och förresten så hatar jag alla såna här stora helger. Aldrig kan man vara på samma ställe. Aldrig skita på flera dass samtidigt, så att säga. Det finns hos Patrik, hos Tobbe och sen två grillningar ytterligare. Jag hatar stora helger. Och valborg, ärligt talat, tycker jag valborg känns som en ursäkt till fest och fylla. Inte för jag klagar på det, men det finns ju något som kallas fredagar nu förtiden också.

Idag är det i alla fall valborg och jag ska till skolan med mina alladdin byxor, grek-sandaler och en turban på huvudet. Kan det ärligt talat bli bättre? Det är bra att gå på Sture. Du kan se ut hur du vill. Tilläggas att jag har "turban" bara för att kvällens hår ska bli lockigt, vilket innebär jag rullat upp det i småbollar och satt fast med klämmor. Tro mig, utan turban ser det för tantigt ut.

Kommentarer
Postat av: Hannah

vad har du då för nåt abonnemang? vi ses på lördag lilla syster! älskar dig puss

2009-05-03 @ 07:11:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback