This could be Rotterdam, or anywhere, Liverpool or Rome.

Istället för att sova sött sitter jag här. Istället för att läsa egenom min fördjupningsuppgift i religion som blev på fem sidor (vadå sammanfattning) sitter jag här och upptäcker Fridas blogg. Hur kan jag ha missat den?

För oss studenter i Halmstads kommun är nu påsklovet över medan Laholmare gladeligen kan se sitt officiellt påbörjat. Jag har tillfrisknat från mitt fall av körtelfeber (det blev bevisat) och mina prickar börjar äntligen att tyna bort. Men man ska ju säga att Micke hade rätt i sin kommentar att ingen skulle ragga på mig i lördags. Berodde det på prickarna eller det faktum att jag har pojkvän vet jag inte.

Efter mys och spel på fredagen bjöds det till grillning i Ålstorp. Jag gjorde mig en härlig sallad med allt som lät gott och "marinerade" en köttbit. Som jag sen aldrig orkade lägga på grillen. Min smaskiga sallad, gurka, morötter, chips och Simons påskägg gjorde mig mätt ändå! Var faktiskt väluppfostrad och hade med mig en flaska vin, som jag pyntat mycket grant ("Varför har du satt eltejp på?"), till värden och den verkade i alla fall uppskattas mer än tårtan på midsommar. Så under kvällen var det 23 perosner som blev fullare och fullare ju längre tiden gick och jag. Nyktra härliga Sarah som kom att agera taxi, mer än väntat. Efter två relativt lugna färder till och från Laholm återvände jag en sista gång till Ålstorp och färden tillbaka skulle bli allt annat än lugn. "Men det är bara att köra raaaaakt fram på vägen, inga probleeem!" säger värden och ysbybon "Men det är luuuungt jag guidar dig". Och iväg bär det. Det är jag, en synnerligen onykter man i passagerarsätet som envisades med att sätta på varningsblinkersen oavbrutet och fyra onyktra män i baksätet, varav den ena ska guida mig till sitt hem i Ysby. "Kör raaakt fram" (som dessutom värden också beskrivit vägen som) Sagt och gjort, jag kör rakt fram.

Men vad händer? Jag får ställa mig på bromsen för jag är inte långt ifrån att köra in i en traktor som står på vägen. Eller egentligen stod den inne på en gård. Men ingen sa ju jag skulle svänga, men nu kan de nog säga att jag har kört fel och måste backa. Jag säger bara det, män. Och såklart, innan jag hinner ens lägga i backen slänger sig den klåfingrige, fulla passageraren i framsätet på tutan. Det var långa kilometer till Laholm. Lååååååååånga.

Natten var dessutom inte slut där. Efter lite telefon samtal blev det in till Halmstad och dags för nästa fyllekörning som bar till Kvibille. Aldrig fel när mansstämmor sluter upp i ABBAs Lay your love on me. Dagen efter la jag dessutom märke till en bild, måste ge cred för den var snyyyyyyggt dit smugglad. Jag är imponerad! Ska dessutom berätta att dagen efter (och dagar efter) får jag sms och samtal från olika håll som ber om ursäkt för sitt beteende under lördags kvällen. De sa saker som inte skulle sägas. Och jag vet, det gör alla, jag själv är ett utmärkt exempel. Men en del av mig kände, varför nu?


Österrike, varför detta förbaskade land? Nej, dumt dumt dumt.
Och dagen idag var en oerhört trevlig promenad med Nathalie, religion, ynka matte C och telefonsamtal hit och dit.
Förresten är fridas blogg på josefssonfrida.blogg.se , in case you want to know!
Och slutligen, PFFFFT, "typ". Pfft.

Kommentarer
Postat av: Frida

det kändes så underbart att för en gångs skull fatta allt du skrev i din blogg, till och med den där kryptiska meningen på slutet ^^ men så kom det där pfft. och jag är lika lost som vanligt ;)

men du är duktig, min bloggidol xD

btw, ni fick ju inte sprida min bloggs namn förrän den var bra ju.. dummon.

2009-04-15 @ 22:14:15
Postat av: Eric

Stackáre, trodde inte du hade en sa jobbig körkväll. skulle kanske tatt bussen istället för att tvinga upp dig till halmstad : S filot! <3

2009-04-22 @ 20:38:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback