Flyg maria nyckelpiga, fladdra fladdra flyg. Om du flyger nu så får jag önska mig någonting.

Onsdagar är härliga dagar. Onsdagar slutar jag kl tolv. Idag var en extra härlig onsdag då vi äntligen kunde hämta ut våra studentsaker. Äntligen. Jag beslöt efter skoldagens slut att låta bilen stå på Sture, gå in till polisen, hämta ut mitt pass, gå till netto för tre kilo billig fläskfilé och sedan återvända till skolan för att köra hem. Said and done. Men hade en konstig brännande känsla under fötterna.

Väl hemma var det dags att prova kläder med studentmössa och ett beslut som gör mig fattigare såklart. Behåller två klänningar istället för en. Jag gick ut och njöt av det härliga vädret och scones som blev över från igår, måste säga jag är stolt över mina fullkorns scones. Räknade matte och gick in för att ta mig en apelsin och när jag precis ska gå ut igen hör jag ett surrande.

Första tanke som slår mig är "Stackars lilla humla flugit snett" och kollar in i badrummet. Rätt minsann där är en, inte så liten i och för sig, humla som surrar runt. Jag återvänder till köket för att hämta ett durkslag då en närstående har lärt mig hur man fångar humlor med sil/durkslag, tesil var dock mindre lyckat. Humlan satt på golvet så det var bara att ställa durkslaget över. Said and done. Hmm. Papper papper. Fattar en resekatalog och för försiktigt in och täpper till. Har ni någonsin hört en förbannad humla surra? Då vet ni hur min humla började låta, fast ungefär tusen gånger värre, högre och gällare. Det var ... läskigt. Jag har aldrig hört något surra så ilsket och ljust innan.

Fick ta två reskataloger för att få stadga innan jag ens skulle kunna lyfta det från golvet. Tur vi alltid har massa reskataloger på dass. Väl ute går jag runt köksknuten och sätter ner "buren" med humlan, ilsket surrandes, inuti. Jag ska erkänna, jag var faktiskt rädd. Jag tog en stålpinne och slängde runt durkslaget med. På så långt avstånd som absolut möjligt. Humlan, pissed off, surrar iväg. Och jag är nöjd över mig själv. Försöker sätta mig ner och slappna av, ta det lugnt och återgå till min matte. Men allt jag kan tänka på är den arga humlan, skulle han hämnas? Snart hör jag ett surrande och ser en humla som sakta surrar sig närmre mig. Jag intalar mig själv att jag är löjlig men när den är under stolen får jag för mig han ska bränna mig på rumpan och skratta så jag får panik och flyttar in och stänger dörren.


Och vet ni vad det värsta är?
Att det är sant.

Kommentarer
Postat av: Frida

Sarah, the humla-saver <3

2009-04-22 @ 17:00:53
Postat av: Nathalie

hahaha jag skratatr så jag får ont i magen! :D

2009-04-22 @ 19:23:22
Postat av: Hannah

Jag vet att det säkerligen är sant kära syster, men vi är inte normala i vår släkt. no sireeee! älskar dig dock puss

2009-04-23 @ 08:58:47
Postat av: Zara

HAHAHAHHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHAHAHHAHAHAH!!!!! din jävla tönt, du är precis som mig! jag är livrädd för humlor! Häromdan när jag gick hem från skolan kom en humla förbiflygande och jag trodde den skulle "bränna mig" så jag började springa och vifta, när halva stan kollade på! det du, var mkt pinsamt!! hahaah ;D

Postat av: S as in Sofia

Ja jag har sett dem en gång innan, de äger totalt!!



Humlor är söta :)

2009-04-24 @ 20:24:34
URL: http://sasinsofia.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback