Vaktbolagen kommer snart, då blir det en jävla fart, dem har betalt för att jaga ungar.

Det märks att det snart är jul. Julkalender har dragit igång, chokladkalendern skall förtäras, det börjar bli kallt på gatorna i Oslo och när jag ska skriva "inte" skrev jag fel och skrev "tomte".

Andra december och halv-skatt-månaden november är över och lönen inne på kontot. Oh yeah. Julklapparna börjar att inskaffas men har de svåraste kvar. Och något stort har hänt. Jag skall nu packa mitt pick och pack och lämna McDonalds! För jag har fått nytt jobb! It's awsome! På studentkafé. Och på posten som lördagsbud. So it's awsome. Och i och med detta vänner kommer jag hem tidigare än beräknat! Och kan stanna hemma längre än beräknat! Så efter min postrunda den 19de december kommer jag sätta mig på en buss hem direkt och till 20årskalaset i Björbäck! Trots min onda hals känner jag mig verkligen lycklig just nu. Och! Och! Och! Eric kommer till helgen! Kan det BLI bättre? Ja, för jag fyndade på ICA idag, fiskpinnar och 0,8kg köttfärs för mindre än 60kr! Omg, jag börjar bli så vuxen. För det är vuxet att köpa glass till sig själv när man är sjuk.

Vet ni vad? Jag skulle gå till jobbet efter att jag varit på spinning kl 7.15 i måndags (erkänn i'm good) och gick jättefel. Men, vet ni vad. Det gjorde ingenting för jag gjorde en stor upptäckt. Äntligen hittade jag den. Den lyste upp min väg och min dag. Vad pratar jag om? Den nyöppnade MONKI affären såklart!! Efter flertal sökningar på google där jag kammat noll om var själva butiken kommer att öppna sprang jag nu bara rätt in i den! Och det bästa är att jag kommer hitta tillbaka utan problem. PLUS att den är väldigt mycket större än den i halmstad. Hohoho.

Efter att ha sett andra avsnittet av Superhjältejul på svt1 kom jag in på kanal 2 när norska julkalendern var på gång. Jul i töyengata och handlade om muslimska skomakaren Ali och hans granne som sålde frukt och grönt men inte kunde hålla koll på vilken frukt som hette vad. De svär och är muslimer som bankar i sönder en stereo med hammare. En jude kommer in som har två vänsterskor. Ali hänger upp en julkalender. Har jag missat något eller tänker jag rätt när muslimer inte firar jul?


Jag måste bara visa upp vad jag unnade mig själv häromdagen. Tyckte jag faktiskt förtjänat mig något fint. Och ja, jag blev kär. Trots att den är så inte-Sarah-style. Men erkänn, det är en underbar plånbok?

 

 

Och just det. Soffinflyttningsfesten blev lyckad. Får nog säga jag hade som roligast mellan tre och fyra när vi satt jag, Viktor och Henrik och skrålade med i Nationalteatern. Kvällens höjdpunkt. Kvällen bottenpunkt var när Matildas säng gick sönder. Och dagen efter var det dags att jobba i 14 timmar efter 3 timmars sömn. Då känns det att man lever!



Kommentarer
Postat av: Zara

åh åh!! då kommer du ju hem rätt snart bruden! Då får vi ta oss en julfika eller vad tycker du?:) Hur länge ska du vara hemma i staden då? :) Och nej ,jag vet inte heller vad vi ska hitta på på nyår ;D der märker vi!

Postat av: Hannah

Den var jättefiN! ÅHJ VAD JAG LÄNGTAR TILL JUUUL! älskar dig puss

2009-12-06 @ 14:26:13
Postat av: sanna

Skit snygg sarah!

Å hör av dej en dag när du är hemma så får vi hitta på ngt ! <3

2009-12-09 @ 12:58:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback