I'm coming up only to show you wrong.

Helgen är förbi och åter till mitt underbara fastighetsskötar-jobb.

Under två arbetsdagar, 16 timmar, har jag gjort tre saker. Plockat skräp, rotat runt i soprum och skurat soprum. Ett synnerligen lärorikt och kreativt arbeta vill jag lova. Har till exempel lärt mig att under helgen äter folk väldigt mycket mera hämtmat såsom pizza, kebabtallrik och pommes frites. De flesta äter dessutom upp sina pizzor, eller spar till dagen efter då resterna inte kan mäta upp med mängden kartonger.

Jag har även fått insyn i hur jävla lata vi människor är. Finns det tre hål att slänga sina hushållssopor i tar alla automatiskt den första och närmsta. Eftersom alla gör detta blir dessutom detta sopkärl fullt och det väldigt snabbt. Trots att sopor trillar ut genom hålet de kom kan inte människor med att gå en extra halvmeter (för mer skiljer det inte, det kan jag svära på) och tänka på någon annan än sig själva. Jag erkänner, jag är själv en synnerligen lat människa.
Jag tycker inte om att ställa ner disken i diskmaskinen utan helst ska den magiskt flyga ner (det vill säga att mamma eller pappa gör det).
Jag tycker inte om att gå upp och ställa mina skor och väskor på sin plats direkt utan de ska vara sådär precis innanför dörren så att inte jag snubblar på dem men övriga familjemedlemmar gör.
Jag tycker inte om att kissa när jag sitter eller ligger på soffan utan brukar be någon annan kissa åt mig.
Jag tycker inte om att lägga ifrån mig mobilen för om den då skulle ringa eller få ett sms skulle jag a) springa för att hinna svara eller b) vara tvungen att hämta den av ren nyfikenhet av vem det är som skickar sms (sen får man alltid se att det är reklam ifrån uclubbers eller nöjet).

Jag är otroligt lat. Men inte fan så lat att jag inte orkar slänga topsen i papperskorgen utan slänger ut dem genom fönstret. Människorna i mitt arbetsbostadsområde alltså. Helt otroliga.

Kommentarer
Postat av: Frida

slänger dom ut tops genom fönsterna?! seriöst. jag beundrar dig tjejen för ditt tålamod ;)

såg dig när du jobbade i måndags, vi körde förbi dig när vi skulle till Liseberg. såg flitigt ut! ;)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback