Och jag vågar inte väcka dig nu.

Datorn i knät och dags att sova. Och jo, mitt vänster knä ser ut att ha någon inneboende hos sig. "Det ser ut som om jag har två knäskålar! Öhh... tre såklart" Det är så typiskt jag och situationen? Well det började egentligen redan igår.

Det var match, första för mig på väldigt länge och det gick väl inte världsbäst mitt inhopp på toppen. Men jag kämpade mitt bästa. Efteråt fick jag stressa iväg och åka till Kvibille för förfest innan Bad Taste. Så skulle vi cykla in och blabla. Kvällens studentfest blev som alla mina andra studentfester, rabalder! Ärligt talat vet jag inte en enda studentfest utan en fälld tår. Cykla hem och var hemma fem typ, träningsvärken till max och även dagen efter (alltså imorse) kändes det som om jag hade en sadel fasttejpad i rumpan.
I härlig bakfylle anda åt jag i stort sett ingenting fram till fem då nachos, ostdip, guacamole och kanelbullar dök upp. När ska man egentligen lära sig? En sak vet jag i alla fall, inte en chans att jag festar på en tom mage igen. No no. Sen efter en mysig för och eftermiddag blev det hemskt bråttom att ta sig till bussen. Skulle handla mat på hemvägen och handlar på Torghallen såklart, dyrast men närmast. Ska dra kortet. Fan. "Köp medges ej" Men visst fan har jag pengar på kontot? Drar igen. "Köp medges ej" Men va i helvete. Kassen får stå vid postterminalen inne på ICA och jag rusar i frustration hem för ett VISA kort eller pengar. Kortet kommer fram och väljer att springa inom en bankomat och ta ut så inte samma sak upprepas en gång till. Blir närmsta, alltså SEB automaten som är inomhus. Och när jag ska gå ut har jag måttligt bråttom så lyckas inte öppna dörren ordentligt. Och PANG! Knät åker rakt in i dörrkanten. Med tårar i ögonen och ett bultande knä och bultande huvud kommer jag tillslut till Torghallen igen, betalar och går. Och nu är knät galet svullet, lite varmt, lite blått och jag kan inte böja på det. Go Sarah!

Helt jävla otroligt om ni frågar mig. Mitt rumpknä åker ju bara på skit hela tiden.




Kommentarer
Postat av: Hannah

Men lilla kära syster, livet bråkar jävulosiskt med dig ibland :( men snart så är det studenten och det kommer vara den roligaste dagen i ditt liv! det var min iaf :) och sen är du fri, vuxen. och då kommer livet jävlas också. men man är ändå vuxen. det är faktiskt rätt stort. älskar dig puss

2009-05-23 @ 11:16:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback