Stal en bil för att ta sig ut på landet, hon skulle ta sig lite ledighet.

Så sätter jag mig äntligen för att skriva blogg och har någon makalös skrivtorka så det går bara inte.

Det enda jag gör nuförtiden är att jobba. På ett jobb jag 70% av tiden avskyr. Det är lite psykiskt jobbigt. Idag var Idas näst sista dag. Och som vanligt är det kul att jobba när hon är med. Men vad ska jag ta mig till efter söndag? Men på måndag ska jag på en intervju på ett kafe som ligger mitt i campus Blindern här i Oslo, mitt i universitetet med andra ord, och där håller jag tummarna för att de vill ha mig och för att lönen är hög! Sen har jag intervju nummer två på posten som lördagsbud. Inte bara är lönen kempegreit utan också får jag köra bil! Wopidoo!

I helgen är det så klart jobb, jobb, jobb. MEN inte bara! För jag ska på utflyttningsfest i Kvarnebyn och ska få med mig massa folk. Nästan som att trasha festen men med godkännande från 50% av de innehavande. Så ändå inte. Och på söndag ska även jag på New Moon med halmstadgirlsen! Livet rullar på här i Oslo. Men va jag känner att jag saknar folket därhemma. Såg en som var så sjuuuukt lik Simon på after worken. Det var helt sjukt. Och nej, det var inte ölen som talade. Nyligen hittade jag en sååå läcker affär jag vet Frida Josefsson hade älskat, den ska du få se nästa gång du kommer! Massa Carrie-style! Och på bussen var svensk radio igång (hur detta nu kommer sig) och det för tankarna direkt till Adam och Radio Båstad. Ser framemot att höra honom, tror det är succé! Jag saknar massa fina vänner. Det är det enda som suger med Oslo. Och så ska vi ju inte tala om att typen min är i Arvidsjaur och inte här med mig och varje gång jag blir påmind av soldater på permission här i Oslo. It just sucks.


Men innan jag avslutar detta långa otroligt interssanta inlägg måste jag berätta för er alla att varje dag i denna veckan har jag gått till jobbet. Ingen vet direkt hur långt det är. Men det tar ca en timme. Alltså är jag väldigt duktig! Det var bara det!

Kommentarer
Postat av: Zara

haha, nae men "erfarna" folk som haft rottweilers klagar på folk som köper den som förstahund tack vare att det inte "är en lätt ras" bullshit in my ass liksom ;D höhö, jadu just nu vet jag inte riktigt hur det blir, om jag kan komma upp nu i december eller om jag får vänta tills januari...Joel skulle ju låna mig money men det har dykt upp massa med hans bil som han måste lägga pengar på så han kanske inte har pengar att låna mig typ...Men du är la kvar där ett tag till ? ;) när kommer du hem nästa gång? vad händer på nyår?

Postat av: Frida

åhå, dina vänner saknar dig med!! Men jag gillar Oslo kempebra (blev det okej haha?) så jag kommer igen, lita på det! Om inte på nyår, så kanske i januari efter sista tentan? Den som lever får se. och då ska den smaskiga affären kollas upp, det kan du fethaja! ;)

förresten, ÄNTLIGEN EN UPPDATERING!

2009-11-22 @ 18:01:10
URL: http://[email protected]

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback