Food, glorious food! Hot sausage and mustard! While we are in the mood..

Hur det låter när jag lagar mat eller inblandad i matlagningen

"Matilda, vad innebär att det ska sjuda?!"

"Hoppsan hejsan, sådär ska det nog inte se ut"

"Oj fan jag har ju köttbullar på spisen"

-Sarah, din mat är klar.
"Oh jag hörde inte pipet!"
-Nej, det slutade för 20min sen.

Och vad är det jag äter? Pasta, pasta, pasta. Förutom när jag lyxar till det. Då blir det pasta. Med sås!


Extrem bakfylla eller sjukdom? Har mått jättekonstigt sen i söndags, dagen efter lördag. Lördag då det var fest på Markveien. Som det kan gå med sne duschstång, tusen klämmor i håret och planer på tågluffning. Galen kväll på alla sätt och vis. Minnesvärd för alla som kan. En likadan till helgen när Frida kommer! Ser sjukt framemot mitt fina besök och har lyckats lokalisera fest för fredagen så hon får träffa mina svenskar här i norska Oslo. Idag blir det inte sjukskrivning i alla fall, orkar inte sitta hemma från jobbet längre. Var på fika med underbara Ek och jobbar sen 16-23. Ska bli spännande att se hur det ser ut med sovplats när jag kommer hem. Men det löser sig säkerligen. Man kan ju faktiskt böja fåtöljen ganska långt bak. Och jag vill ha ett diskställ, sovsoffa och tvättkorg nu! Gärna något som tar bort droppandet i väggen med.

Halloween, jag kommer hem!

Kommentarer
Postat av: zara

sarah, kolla din facebook ;) jag skrickade ett meddelande till dig där ;) mohaha


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback