Sa du någonting? Bad jag om svar? Jag kunde inte riktigt höra vad du sa.

Min vecka fick dessvärre inget bra veckoslut heller. Bråk och för lite sömn, seg och trött Sarah på jobb. MEN, en sak var fan inte dåligt. I fredags skrev jag depp-inlägget nummer ett ang Hannas hemflytt på obestämd tid och lyssnade en massa på Veronica Maggio och underbara låtar. Och vad händer lördagsmorgon när jag jobbar på 7-eleven?! Vem kommer inte in och köper en panini av mig?! VERONICA MAGGIO!! FATTAR NI HUR JÄVLA SJUKT DET ÄR?!

Jag kom på mig själv med att jag nog faktiskt inte har skrivit något om hur jag egentligen har det här uppe i Oslo, i Norge. Eller ja, jag kom på det när jag läste min senaste anonyma kommentar. Så kära "......." och alla ni andra som är intresserade ska jag nu delge mig min vardag och helg här uppe i Norges huvudstad med japaner som älskar McDonalds.

Som nog kommit fram jobbar jag på McDonalds, innan även 7-eleven men butiken skall dessvärre läggas ner. Kanske lika bra då jag slet sönder och jobba här och där och gjorde inget annat nu i senaste veckan. Men hur har jag det då. Jo, jag har det faktiskt riktigt bra. Jag saknar självklart allt folk hemma och i arvidsjaur men börjar verkligen trivas i Oslo nu. Jag är verkligen en storstadsmänniska där det alltid är liv och finns alltid saker att göra. Jag har träffat riktigt härligt folk som jag stormtrivs med och trivs superbra i lägenheten med min roomie Matilda. Jag trivdes grymt bra med Hanna med såklart och saknar henne och hennes mirakel vid spisen. Den senare tiden har varit ganska jobbig då jag har varit väldigt orolig för hur jag nu ska klara mig januari till juni om Hanna beslutar sig för att stanna i LA men har också kollat runt och det verkar faktiskt som det kommer kunna lösa sig, kommer nog kunna hitta en inneboende tillslut. Frida Hansson min fina vän ska även komma upp och pröva lyckan! Ska bli greit. Jag gillar språket och börjar sakta men säkert lära mig att förstå det med. Hmm. Det är väl det. Jag jobbar mycket och sen på helgerna (och i fortsättningen tisdagar) är det fest (afterwork) och ibland får jag även besök. Har haft både familj, Lina och Frida J här så allting är knallert!

Är det något mer du vill veta kära ........ så säg gärna till! Och skriv gärna vem du är också! Lika gällande den tidigare anonyma kommentaren. Jag har svårt för anonyma kommentarer, då jag blir så satans nyfiken.


Nu är jag i alla fall på hemväg till Sverige, Halmstad och LA igen. Gårkvällen var after work, buzz och packning. Väldigt trevlig kväll.

Kommentarer
Postat av: zara

Haha, det låter som att du har det väldans trevligt där uppe ;) blev erbjuden ett jobb i norge idag faktiskt, som barnskötare. Hade anmält mig på adecco där och så hörde de av sig. Men har ju inga planer just nu iaf på att flytta upp dit så det får vänta :) (ps, läs mitt meddelade till dig på min blogg) <3

Postat av: .......

Låter trevligt. Förstår inte hur du kan tycka något bra om det norska språket. Finns ju inget värre. Men kul och höra att det går bra för dig. Lycka till i framtiden.

2009-10-28 @ 17:34:59
Postat av: Anonym

Hmm... Nervös av anonyma kommentarer alltså? Där ser man.

2009-10-28 @ 20:55:13
Postat av: Frida

HA! jag har en teori om vilka båda... är! jag vet, jag är sjukt smart. ni önskar ni var lika smarta som jag. men det är ni inte. move on.



fan vad härligt att du trivs och att allt är bra. Fick faktiskt intrycket av att du trivdes med Oslo, och att Oslo trivdes med dig. jag hoppas inte du glömmer ditt sanna hem hosthost LAHOLM! och är sjukt glad att du kommer hem en sväng, ses på Underbar bruden!

2009-10-29 @ 00:09:53
URL: http://[email protected]
Postat av: Hannah

Jassså FAMILJEN har varit uppe, det har den.... sen när slutade STORASYSTERN räknas som familj :'( ;) tänkte passa på och ringa dig nu när du ändå är i la sueccia :) blir nog imorgon dock, sitter på jobbet nu :) puss älskar dig

2009-10-29 @ 18:52:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback