Vill höra någon säga mig, att imorgon blir en bättre dag.

Åh va detta inte har varit min vecka.
Började sådär härligt i måndags med 14h arbetsdag och känsloproblem. Jag ska vara tacksam det inte var hos mig men är inte det ändå. Hade hellre tagit det själv faktiskt. Sen tisdags och efter 8h-arbetsdagen var det personalmöte där alla på mitt 7-eleven blev uppsagda. Sista öppningsdagen den 31 oktober och min sista arbetsdag där imorgon, den 24 oktober. Skrev på anställningskontrakt och uppsägningslapp samtidigt. Men får lön för november även om jag är utan det jobbet, vilket är ju trots allt precis vad jag ville.

Onsdag blev de två saker jag tänkt göra inställt för att laga pannkakor och göra vad jag kunde för att muntra upp min fina vän. Göra vad jag kunde = laga pannkakor, hålla sällskap och köpa choklad med luftbubblor man aldrig unnar sig själv men som man kan unna sina kompisar. Sen var det personalmöte med andra jobbet. Här blev i alla fall ingen uppsagd och alla bjöds på mat och dryck efteråt. Jag jobbade även några timmar. Sen blev det torsdag och jag ville bara fly lägenheten allt jag kunde. Blev Buzz och macka hos Kalle innan jobbdags. Positiva var klart att alla var vakna när jag kom hem för en gångs skull. Trevlig överraskning.

Fredag. Jag gav mig fan på ett ordentligt träningspass efter att ha blivit klämd på magen. Sen satt jag och mös i myskläder framför tvn och försökte låtsas som att allt var som det skulle. Vilket var omöjligt och så blev det ett väldigt kort hejdå. Men fy så hemskt det kändes. Jag är en mes - jag är fullkomligt medveten om det. Men det var jobbigt. Och det var jobbigt på jobbigt. Jag fick i alla fall en väldigt värmande kram. Nu sitter jag här i en tom lägenhet och borde bara sova då jag jobbar 14h ännu en dag imorgon. Och mamma - jag förklarar allt för dig när vi hörs på söndag. Då blir det även visning!

Allt kan bytas, ingen lever längre än ett år.


Kommentarer
Postat av: Adam

Jag ska ta paus i studierna när du kommer hem sarah. Då får vi ta en skvallerkväll:)Har kanske inte så mycket men vi kan ju försöka:)

Postat av: Anonym

Imorgon blir en bättre dag!

2009-10-24 @ 14:38:40
Postat av: .......

hur är det i norge då?

2009-10-27 @ 15:46:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback