You could be a sweet dream or a beautiful nightmare.

Jag går i min kära systers fotspår inom shoppingvärlden. Den saken är ju klar.

Köpt nya skor. Ett par fina dyra, ett par fina på rea. Och när jag pratade med Eric i telefon hörde jag mig själv säga "Men jag har ju faktiskt inte shoppat något sen jag flyttade hit. Utom när jag var hemma i Halmstad. Men då handlade jag ju i Sverige. Och en bok när jag åkte till Arvidsjaur. Men det var ju nödvändigt. Och de där två stövlarna när vi precis flyttat hit räknas inte för de var så billiga ju! 100kr/paret är ju ingenting! Så egentligen har jag sparat 1800kr och mina fötter en massa kallt lidande!" Diskussionen las åtminstone ner efter denna utläggning. Och då hade jag bara köpt ett par av de senaste skorna. Ska erkänna att jag drog mig lite för att berätta om mitt senaste fynd.

Idag var jag på shoppingstråk igen. Aldrig trodde jag det kunde vara så roligt att köpa försäkringar. Jag failade på första frågan. Och andra. Han skrattade. Jag skrattade och ansiktet började anta en lätt röd ton. Jag menar, hur tusan ska jag 1: Kunna veta hur mycket boendet borde försäkras för? och 2: Kunna veta om huset jag bor i är av betong eller mur?! På första frågan svarade jag ".... ..... uhm.... vi har ju inte så mycket saker.... utom.. en tv, två laptops... massa skor... kläder..." och på den andra fick jag försäljaren att skratta ännu mer "ÖHH..... det har stora fönster?"

Men nu är jag försäkrad till max vare sig jag är inomhus eller utomhus i varje fall! Gick dit för en innboförsäkring och kom därifrån med reseförsäkring också. Var på väg att bli introducerad för Gjensidige Bank och Visa också men när de insåg jag bara har D-nummer las diskussionen ner. Puh.


Idag kunde jag faktiskt ha fått bullar. Men jag valde att inte ta den. GUD så duktig jag är. Så nu ska jag istället läsa mikrovågugnsmanualen och förstå hur man poppar mikropop.



Kommentarer
Postat av: mamma

lycka till

2009-10-07 @ 13:46:15
Postat av: Adam

måste du läsa manual för mikropopcorn?? På högskolan finns inget fanci Sarah. Det är samma gamla betyg.

Postat av: Hannah

Hahahhahah jag förstår ICKE vad du menar. MEN VET DU VAD?! :D Nu har fredrik med fått pengar = MASSA SHOPPING PÅ MALLIS!! Den dära billiga skoaffären och zara och alllt underbart :D Det är en bra gen du fått, man blir ju lycklig av den :) Och ja, du kanske förstod varför det var lite svårt att försöka få kontakt med försäkringsbolagen via mejl ;) älskar dig syster yster PUSS

2009-10-08 @ 09:32:35
Postat av: Frida

Beyonce låten!

Åh, du får visa mig dessa fina skoaffärer till helgen. Jag behöver faktiskt skor ;) fast i för sig, behöver inte var kvinna det, alltid?

2009-10-11 @ 18:25:27
URL: http://[email protected]

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback