I think something is burning, now you've ruined the whole thing.

Andra veckan i Norges huvudstad går mot sitt slut.
En fredag kväll och party, fest, middagar står för många. Min kväll har bestått av hejdå till Hanna och John som åkte till andra lägenheten (om de nu kom fram vill säga, Hanna hade smärre ångest), kulinarisk måltid i form av stuvade makaroner och köttbullarm, pratat med fina Eric och sett "Mannen som elsket Yngve" (jag tror det var så den hette) med snask till. Och med snask menar jag havregrynsgröt. Men vad ska man egentligen göra när man absolut inte har någonting annat men ens cravings inte kan upphöra?

Jag vet inte vad jag gör för fel men fel gör jag i alla fall alltid när jag ger mig på stuvade makaroner. De får en mjölk konsistens och smakar mjöl eller blir som idag, fastbränd i bottnen på kastrullen. Det är tur jag har Hanna som kan laga mat åt mig. Hon är ju riktigt påhittig dessutom. Ris, morötter, bearneisesås (jag kan inte stava till det ordentligt) är en kombo inte många kan komma på!

Fyra dagar till McDonalds är till ända. Jag har väl gjort allt som skas på ens nya arbetsplats fyra första dagar. Jag har tappat mat på golvet, varit ivägen, bränt mig åtskilliga gånger, gjort tvärtemot det som skas och självklart sprungit in på toaletten varje gång jag ska skicka ett sms. Nästa jobb dag är söndag och tjänar då 130norska kronor i timmen, så ska nog överleva det.

Förresten! Värsta grejen har hänt!
Och jag måste få skryta lite (om man inte kan göra det i ens blogg var ska man annars göra det?) I somras hade jag ett mediajobb där jag ihop med kollegan Niklas tog fram hemsida och informationsmaterial till ett nyuppstartat projekt. För att få in bilder på sidan utan att behöva röra på oss bestämde vi, ihop med arbetsledare Karin, att jag skulle rita dem. Och häromdan ringde en kvinna som berättade att hon sett de bilder jag målat och tagit kontakt med Karin som i sin tur gett henne mina kontaktuppgifter och undrade om inte jag kunde rita några bilder till en hemsida hon gjorde också!
Jag hade ju tänkt lägga upp en bild på något jag ritat till den där hemsidan (som är www.ungihalland.se) men det funkade inte så det fick bli en bild på mitt rumpknä istället. Bara sådär helt jävla ologiskt.

Kommentarer
Postat av: nathalie

Rom var fan bra! :) jag gillar ditt rumknä.

2009-09-05 @ 06:09:17
Postat av: Frida

you go Glen Coco! fan vad häftigt! xD

Postat av: Frida

you go Glen Coco! fan vad häftigt! xD

2009-09-05 @ 14:40:49
URL: http://josefssonfrida.blogg.se/
Postat av: Hannah

COOOOOLT du är så häftig lilla syster, hoppas verkligen jag kan komma och hälsa på snart! fast jag ser inte hur jag ska kunna hinna förrän kanske novemeber, men då jävlar! :D men det är alltid så på nya jobb, man gör fel men sen blir man skitbra och gör allt rätt. och du är grym så det löser sig! älskar dig! puss

2009-09-05 @ 15:10:31
Postat av: Hannah

Har du sett det här förresten? Fina krunegård och mauro :) http://www.youtube.com/watch?v=HRFH2AVYhsA

2009-09-06 @ 01:02:03
Postat av: Kupri

JAG HAR KÖRKORT!

2009-09-11 @ 18:55:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback