The memories fade looking through a fogged mirror.

Våren är kommen till Oslo. Ett ord kan beskriva hur jag känner över det. Hallelulija.

Träningen är invigd och iochmed att Matilda slängt sin godishylla har vi nu gjort en deal om att bli nyttiga. Hon stod och suktade efter broccoli medan jag dregglade över apelsinerna. Ungefääär. Och sen gick vi snabbt förbi godisavdelningen. Namnam... Jag funderar även på att ta mig an lite av italienares träningsråd nu i veckan. We'll see. Nu när förkylningen är borta är jag galet pepp på att hitta formen till sommarsäsongen. Och färgen. Jag vill helst inte leva med mitt Two-face smeknamn alltför länge till...

Det är en vanlig måndag kväll ikväll här i Birkelunden. Tvn är igång utan att någon tittar och alla har varsinn dator uppslagen framför sig. Annat var det igår. För det var ingen vanlig söndag. Jag tror jag kan tala för oss alla tre när jag säger att ingen av oss har gjort så mycket en söndag sen vi flyttade till Oslo. Och det var ändå inte mycket. Klockan elva när jag vaknade fick jag fnatt när jag såg hur fint väder det var ute. Till klockan tolv fick jag med mig bägge mina rumskompisar ut till parken där vi låg på en filt och gottade oss till ca fyra. Vi utökade oss under dagen med Henke, Fred och lite Kalle med. Beställde pizza som vi åt i parken innan vi drog till oss, spelade spel. Beslutade oss att ta en fika, dock var allt stängt så vi köpte på oss lite förnödenheter innan vi slog oss ner hos Ida och Fanny där det var kortspel på schemat. (Ek hade dessutom tillkommit vid denna tidpunkt då, en liten instickare) Slutligen efter provat oss genom ett antal kortspel blev det Texas Hold'em som skulle spelas. Damer och herrar, nu var det äntligen dags för poker. Med pengar. It was on. And one by one they all had to leave the game, until it was one left... Nämligen jag! WOHO! Känslan av att vinna denna turnering/omgång var så tillfredsställande så jag vet inte. Tror sist jag kände såhär var på julavslutningen i nian när jag vann över killarna i klassen. It was gooood. Så jag får väl ta och tacka kära farmor och farfar som lärde mig och min syster poker redan i unga dar!


 

För alla vet ju att med poker kommer feta biceps. Yeah baby.



Kommentarer
Postat av: nathalie

men lilla sötnos. haha de var ett tag sedan han dog. några månader sen.. men ja kommer kännas tomt. ja kanske vem vet! jaa du är välkommeeen. japp reunion. snart. kan inte fatta ett år har gått typ! SJUKT!!

2010-04-13 @ 05:35:02
Postat av: Hannah

Allvarligt, är DET dina muskler??!??! puss lilla s

2010-04-13 @ 10:49:53
Postat av: Hannah

Jag tyckte väl att du blivit lite väl biffig på bara några veckor ;) sexigt annars, som värsta bodybuildern, väldans kvinligt ;) puss

2010-04-13 @ 12:09:02
Postat av: mamma

du har alltid varit en poker haj, bäva månde motspelare, puss

2010-04-13 @ 18:09:35
Postat av: Frida

woho, Arnold släng dig i väggen! Here comes Pontén!

Postat av: Viktor

Photoshop uhm.

2010-04-20 @ 12:38:26
Postat av: Ika

Grattis! Vad var vinstsumman på? :D

2010-05-24 @ 12:19:44
URL: http://xxikaxx.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback