So pick me up when it's over, it don't make any difference. Will it ever be solved or am I taking the fall? Truth was there all along, tell me how did we miss it.


En fredagskväll på soffan ser ut som följer:

Morden i Midsumer går på norsk tv2. Först var det CSI:Miami men när både jag och mitt soffsällskap insåg att det var exakt samma avsnitt vi sett en dag tidigare blev jag zapp ansvarig, valet följ på inget mindre än engelskt mord i en snart utdöd stad, bör det vara i alla fall. På bordet framför oss är inte bara två par fötter, båda par lagda i kors, utan även två påbörjade toalettrullar, en vattenflaska, en tom ful te/kaffe-mugg, en full te/kaffe-mugg och en upp-och-ner-vänd body lotion i en av toarullarna. Jag glömde bort att Klara hade en kopp te redo till mig när jag kom hem och där står det nu kallt. Och smakar rumpa.

På armstödet om höger om mig står disk efter en massiv brownie med glass slukning. På köksspisen står resten av brownien, ungefär en halvt full form kvar. Och ja, jag har magkrämpor. Dessvärre blev dock inte brownisen från den gula påsen alls lika goda som när Klara gjorde sina förra helgen. Vilket i och för sig kanske var lika bra, för annars hade formen redan stått i diskhon. Tom såklart.

I varsitt knä har vi våra datorer. Våra fin fina laptops. Och vi delar systerligt på den internetanslutning som vi nu har skaffat oss. Hon, kollandes på hälsorecept, träningstips, kost och idéer och berättar att "en gång i mitt liv ska jag springa ett marathon". Jag, med firefox-flikar på min blogg och facebook, sneglandes på det tomma browniesfatet och med magont. Om jag också hade valt kvällsfika på en banan, blåbär och lite glass. Inte ett fjärdedelskilo brownies. Plus glass till det. Min stackars stackars mage.


Men nedanför tvn, snett ner till höger rakt framför mig står den. Nu är det dags att blåsa liv i något jag alltid avundats andra för. Nu är det dags att finna balansen och smidigheten att ta sig fram. Imorgon ska jag testa för en allra första gång, och innan jag avslutar projekt 66 ska jag klara av mitt alldeles egna lilla projekt. Jag ska lära mig att åka skateboard. Imorgon bär det av!

Och ja, kära mamma, jag har även skaffat fram hjälm och alla möjliga skydd så att jag ska komma ur även det här helskinnat.

Kommentarer
Postat av: mamma

duktig flicka var försiktig puss

2010-08-27 @ 22:49:20
Postat av: mamma

pappa oxå nog med dej inte bara jag så du vet puss lycka till allafall

2010-08-28 @ 09:59:12
Postat av: nathalie

haha jag åkte ju minsann longboard idag, kan ju säga det var tur att brorsan var med så jag kunde hålla i någon. men skoj var det ;)

Postat av: Tildama

Fan vad coolt! jag vill också lära mig och åka skateboard! Lycka till! :D

2010-08-28 @ 23:10:33
Postat av: Frida

Skejtar-Sarah, coolt! Heja heja! (och älskar din duktiga blogg-uppdatering, känns nästan som att du är här eller jag hos dig. Du fattar ;) )

2010-08-29 @ 11:50:17
URL: http://josefssonfrida.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback