Allting börjar om, jag kan börja om.

Helgen är förbi och med den innebar

Nobelmiddag. Vi samlades fem tjejer för att förtära både mat och vin hemma hos oss här på Jens Bjelkes. Klara stod för exellent mat i renaste nobelklass. En hel del prisutdelning fick vi också utdelat. Både inom kategorierna Awesomeness, Fred, Kemi, Fysik, Medicin och Litteratur. Medaljer och tequila shottar utdelades till samtliga. Klockan halv två stod en taxi klar för att ta oss mot Hard Rock Cafe. Efter en väldigt lång färd hem och somnandes till Grusomme meg i sängen, vaknade vi upp dagen efter och ser en walkie talkie från självaste Hard Rock som vi fick med oss ifrån garderoben. Woho!

Glöggkväll. På lördagen efter en dag på stan med både julklappar, födelsedagspresent och snöbollar samlades ett gäng hemma hos mig för att dricka glögg i mängder, äta pepparkakor, skumtomtar och för att lyssna på mitt tjat om min kommande awesomea lägenhet. Med ett awesome kylskåp, har jag berättat om det? Kvällen stod för mångkulturellt och internationellt med representanter både från Italien, Frankrike, Norge, Sverige och lite importerad norsk fast från Asien. Och jag vet inte om man räknas som en bra värdinnan eller dålig när man har gått och skrikit "Glögg, Awesooome, glögg glögg glögg nam nam nam" så mycket att besökarna inte ens vågade säga ifrån att de inte tyckte det var så gott.

Kaffesöndag. Jag som bara skulle ta en yttepyttejättesnabb sväng på stan slutade med att jag var hemifrån mellan 14 - 19 med avklarad tur på bokhandel, butik och kaffe-fika. För att inte nämna skitsnacket som man lyckas klara av. Och nu får jag lov att äta sushi igen för nu har jag gjort det där som skulle. Wopidoo. I helgen då jävlar.

Men ni ska veta jag längtar hem till jul och ledighet. Vila.


Den som kan se vad den stora pepparkakan är kommer att få mycket ära och ödmjukhet från mig!



Kommentarer
Postat av: Hannah

fixar du julgodis lilla s? jag är inte ett dugg pepp på att göra geuuudis nämlisch! men jag har gjort lussekatter som vi kan eta :) puss

2010-12-14 @ 10:32:18
Postat av: mamma

jag känner ju så väl igen räven men vem det är minns jag inte. snart ses vi :) puss

2010-12-15 @ 18:19:43
Postat av: Mamma

det är SNIFF i mumindalen så det så puss

2010-12-16 @ 16:14:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback