Looking at the road, steady getting blowed, carrying my load, cause I know I got to go my own way.

Ojsan. Va tiden går snabbt! Snart är det sommar och då fyller jag 20! NICE!

Jag vet egentligen inte vad jag ska skriva för jag genomgår just nu ytterligare en stor-ångest-söndag. Jag hatar söndagar. Framförallt när det inte är fint väder och jag har ont i magen på grund av oro, ångest och bakfylla. Igår dracks det vin i mängder och jag shotta i kapp med Jonas och Fred, bägge två äldre och större än mig. Det var dumt. Fast kändes ju såklart otroligt smart då. Fredagen bjöd på konsert, Veronica Maggio intog scenen efter förbandet som var Markus Krunegård. Det kallar jag en nice överraskning! Jag och Erika, som likt Kent konserten, sjöng/skrek oss hesa och dansade natten lång. Tills konserten tog slut i alla fall.



Torsdag innebar torsdagsklubb och denna gången var det jag som bjöd på mat. Sen som alltid ville ingen, av någon outgrundlig anledning, befinna sig med mig i köket förrän maten var klar. Kan varit pågrund av mina soundeffects. "Hmm. Oj då" Och mina oändliga frågor "Vilken del av persiljan använder man? Kan man ha sån här sak i ugnen? Hur vet man om laxen är klar?" Well well. Maten blev klar och folket åt utan några större klagomål. Det var nice. Dagen innan var dock mindre nice och fick otroligt sorgliga och tråkiga nyheter. Det var bara hemskt. Och nu vet jag inte alls vad jag ska göra.

I tisdags utvidgades vårat fina lilla kollektiv här i Birkelunden med ytterligare en tjej. Klara från LA, Matildas vän. Hon fick jobb genom adecco redan efter två dagar så snart kommer hon tjäna grovan med pengar på lager minsann. Och hon städar. Hon är väldigt bra att ha här ska jag säga! Och tisdag innebar ju även after work men var inget speciellt med den denna gång. Måndagen var en träningsdag och söndagen var då jag återvände till Oslo efter ett kort Sverige besök. Jag och Frida åt oss lite smaskig kinabuffé och pratade om precis allting tills min buss gick.



Lördagen minns jag mest av att jag hade en sanslös ångest dag. Det kanske är vinet slår mig nu.. I alla fall. Mötte upp Lina och Julia för lite plansmidning. Jag måste verkligen ta tag i det i veckan så att det kommer ut. Är hemskt seg på att på tummen ur röven på allt som jag tycker är lite jobbigt. Skjuter upp det tills det blir för sent och jag förbannar mig själv att jag inte gjorde något tidigare. Nice Sarah. Nice. Fredagen, var också valborg, spenderades på två helt awesome 20årsfester. Det var nice. Var också anledningen till att jag åkte hem på kortvisit så som jag gjorde.



Idag gjorde vi det äntligen. Vi tog oss till Nighthawk Diner här längre ner på gatan och åt amerikansk breakfast. Det var nice. Milkshake med choklad, nice. AWESOME pommes frites, nice. Bacon som var nice. Det enda som inte var jättenice var att min bakfylla kom smygande sig på så att när det väl var dags att gå hade jag nått mitt klimax, eller snarare motsatsen, och kunde inte agera i någon högre hastighet. Vilket ledde till att en servitör tittade på mig och vek sig dubbel. Bara för han var tvungen att jobba, pft. Sen sov jag och sen aker brygge med Ida. En sväng inom Ryes och köpte awesome nudlar. En man kom och tiggde pengar, han vaaaar ju så sulten och hade inte ätit på flera dagar! Inga småpengar hade jag på mig men erbjöd mig sista av maten, ver hemskt mätt ändå. Men nej. "Jeg tar ikke mat fra jenter" Nehene, men pengar kan du minsann ta, undrar hur det är med knark?

Nu letar jag tält till Peace and Love och funderar på vem jag ska tvinga med mig på en sista minuten i sommar.



Kommentarer
Postat av: Hannah

Oj vart du var brun lillasyster! Och snart är det ju DIN 20årsfest! Jag jobbar ju dessväre både din festhelg och din firningshelg men vi får snacka så vi kan lösa det :) fast det är ju ett tag kvar :) älskar dig! Puss ps saknar oslo en massa faktiskt, blev alldeles kär ds

2010-05-10 @ 09:30:29
Postat av: Frida

kempegreit blogg Pontén! bästa någonsin till och med! Jag är mycket nöjd, har ju hänt massa hos dig som jag inte hade en aning om! Varför fråga dig när man kan tvinga dig att skriva ett inlägg liksom? hehe. Saknar dig i alla fall!

Postat av: Ida

Åh, jag vill ha den bilden! fiint! :)

2010-05-28 @ 16:35:58
URL: http://idalinneag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback