I looked up and inside, down and outside, only to find a double taking punching hard and laughing at my smile

En söndag som denna kan man ta bara genom citaten som har kommit med.

"Jag känner mig olyckligt kär. Olyckligt kär i någon som jag var kär i när jag var tio."
Samtidigt tänker vi båda exakt samma sak. Hon/Jag är nog fortfarande full.

"Om dina vänner skulle säga att sarahp_a_490 var en.... skulle du a)hålla med massa b)hålla med c)inte hålla med d) absolut inte hålla med"
Ett test som skulle ge ett roligt reslutat gav mig snarare en halvtimmes irritation och stor besvikelse när reslutatet inte var ett resultat jag väntat.

"Jag rekommenderar sjokoladebollarna, de är de absolut godaste"
Säger du det Jonathan? Var har du gjort av Ju... Juul.. Juliia.. Juulian.. JULIAN! Det är himla tur han inte kommer ihåg mig och Fanny från förra helgen.

Hoppas innerligt att ingen kommer vara i trappuppgången. Man träffar aldrig någon i trappuppgången så varför skulle jag göra det nu i min söndagsoutfit på väg ner för att öppna dörren som inte ville öppnas. Men hey. Självklart.
"hej hej, skal du åpne döra for noen eller? hehe"

- MMM det luktar gott. MM. Gott gott.
- Det luktar! Åh det luktar!
- Hmm.. Klara. Det luktar inte lite bränt?
> Sarah slappna av nu, det är ingen fara.
Trots sina lugnande ord går Klara mot ugnen och öppnar lätt för att kolla när ett stort rökmoln släpps ut. In an blink of an eye är lägenheten rökfylld. Som tur är har jag väldigt mycket erfarenhet om det luriga med våran ugn. Steg 1, STÄNG AV UGNEN! Steg 2, öppna alla fönster. Och ibland steg 3, håll en påse över brandvarnaren. Ha dock inte ytterdörren öppen så att du får panik när du hör folk röra sig i trappuppgången.



Sist men inte minst vaknade jag upp mitt i natten och trodde Mauro Scocco stod sjungandes högt vid fotändan. Förvirrad kom jag upp på fötter och sprang runt innan jag insåg det var ringsignalen på min mobil och ett fyllesamtal inramlandes.
"Det HÄR är inte hämnd. För du ska inte upp och jobba imorgon. Ska du jobba imorgon? Nej detta är inte hämnd! Jag vill prata. Varför ringer vi varandra? Jag har problem. Jag har så många mer problem än du. Det äger att ha en tjejchef hon förstår att ni tjejer har problem. Men jag har så många problem. Är ni sugna på kollektiv? Jag är toppen, toppen toppen toppen. Han var så kaxig på facebook så nu ska jag skriva tillbaka. Nu ska jag nog ta och sova men vi ses! Tänkte kanske ta ett besök snarast!"



Min del av samtalet bestod mest av höga skratt och låga skratt.

Kommentarer
Postat av: mamma

så det kan bli, vilken superhärlig bild puss

2010-10-25 @ 07:54:21
Postat av: Hannah

jag måste festa mer så jag har mer roliga citat. fast inte när jag jobbar. inte festa när man jobbar. inte bra. puss

Postat av: Frida

saknar dig och alla andra, isolerad bland flyttlådor och kurslitteratur! hatar att inte veta vad citaten kommer ifrån haha! kollade upp en möjlig kandidat till det där fyllesamtalet dock, men det nekades. bullshit?

2010-10-26 @ 16:12:17
URL: http://josefssonfrida.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback