Jag mår bra och det blir vackert, och lika sorgset som förrut. Men här finns inga brustna hjärtan, alla ser likadana ut.

Torsdag morgon och snart har ytterligare en vecka bara svepit förbi. Tiden bara springer förbi utan en chans att fånga den, man bara gör det bästa man kan. Och planerar framtiden, helgerna och tiden framöver.

På fredag blir det firning av fast anställning x2, lite senare firning av min och firning av Klaras samma dag. Ska även fira att jag troligtvis vet vad jag vill utbilda mig till en gång i tiden. Allt detta firas stort med en galen pannkakstårta, vilket blir även premiär för mig! Har ju läst Pettson och Findus pannkakstårtan flertalet gånger och tror till och med jag har recept på den, men aldrig smakat. Hmm, undrar vad Pettson och Findus heter på norska om Mamma Mu heter Mamma Mö..

Sen blir det återförening och en intensiv helg i LA! Förhoppningsvis ska jag hinna med allt som jag vill och lite till. Tänkte även handla på mig lite müsli och en frysväska så jag kan förflytta fil och keso, hade varit niiiice! För att inte glömma kanske lite vin? Jag får ju faktiskt utnyttja mig av systembolaget! Och en Bag in box som hemma kostar 150 kostar närmre 300 här..

En ny jobbvecka med nya möjligheter står framför mig och alla andra på måndag morgon, med avslut fredag. Kommer förhoppningsvis innebära mycket jobb, träning och träffa fina vänner på kanske promenader eller liknande.

Nästa fredag sätter jag mig återigen på en buss mot LA men en nattbuss. Anländer mitt i natten och på lördagen ska sen hela familjen åka ner ännu längre söderut, dock fortfarande inom landet, till Malmö och gå på Sir Spam-a-lot. Sen  missar jag go-kart med jobbet då jag sitter på en buss tillbaka upp till Oslo, mycket flängande blir det. Men nu kommer jag troligtvis inte komma till LA mera förrän i jul.

Helgen efter det har också börjat smidas lite planer. Då min roomie aldrig fick chansen att fira påsken här i våras eftersom hon befann sig i ytterst okristliga delar på andra sidan jorden, fick vi snilleblixten under vinets påverkan att vi skulle arrangera en påskafton! Vi möts upp en lördag, målar ägg, har lite ägg lekar och sist på dagen blir det påskmiddag och vi ska komma upp med någon påsksnapps. Det kan ju inte gå fel. Och eftersom Klara fick möjligheten att träffa husets inneboende under en brandvarnares initiativ vet vi nu att de flesta i huset är runt 20 år. Och de nyinflyttade våningen under är tre killar som såg ut att ha svåra problem med att få in en soffa genom dörren..

Kommentarer
Postat av: mamma

se där ja! längtar tills vi ses, glöm inte du vet vad ;) puss

2010-09-30 @ 21:01:57
Postat av: Hannah

först så blev jag OHMAJGAD HON HAR GLÖMT MIN FÖDELSEDAG men sen kom jag ihåg att den är ju tre dagar innan jul så det är okej om du kommer vid jul. fast då skriver man "vid jul och min awesomesysters fölsisdag". faktiskt! ;) puss!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback