Och där sitter Sarah, söta lilla rara underbara, oskuldsfulla Sarah. Hon spar sig till en man som kan älska som bara kärlek kan.

Nu när jag ändå ligger hemma och mår skit kan jag ju lika gärna passa på att keep you entertained, även om det kanske mest blir mig.

 

I helgen så tog jag en liten paus från projekt 66. Jag insåg att jag faktiskt gått närmare 3 mil, men jag unnade mig allt, åt vad jag ville och hade en sjukt härlig tid med gamla Camp oslo. Jag vet inte hur jag ska kunna beskriva det men det bara är så jävla bra när vi umgås. Fredagskvällen började med paketöppning och tårta innan vi drog på oss kläderna och drog mot maskeradkalas på Bislett. Bara tre timmar sena tror jag bestämt. Hade det jävligt nice innan de drog ut och vi drog oss tillbaka till Grünerlökka. Fellesdäckning. Och jag vaknar mitt i natten av att tvn står på kalashögt, får knäppen på den utan att hitta varken fjärrkontroll eller avstängningsknapp. Tur bara jag vaknade i alla fall. Mitt humör är inte att leka med på morgonkvisten, den saken är klar.

 

Vi drog en lång sväng på stan, pojkarna i sina "I <3 OSLO" tröjor. Efter att ha täckt större delen av innerstan gick vi tillbaka hem till mig. Vissa behöver kanske jobba lite på lokalsinnet.

 

"Är det den här porten eller?"
- Fan har jag tappat en navkapsel?!
Nej det är inte här det är förbi nästa gata också.
- Ja justdet, jag har ju inga navkapslar.

 

Efter lite vila och powernap hos de flesta, utom vi som öppna en öl alt. hällde upp ett glas vin, så ställde vi till med kräftskiva! Härliga svenska traditioner! Dock kom inte kräftorna fram förrän framemot elva när de tinat och två norrmän anslutit. Det var dags att sätta dem på prov, kan norrmän (elleri detta fall kvinnor) ta lika många snapps som en svensk. Efter kräftor, rostat bröd och majonäs i kombination med Gammel dansk och alltför stark vodka stod det klart. Jag tror inte någon av oss minns hela kvällen men det var norrmännen (kvinnorna) som inte kunde gå och som spytt i duschen när de kommit hem.

 

Å andra sidan var det en norrkvinna som startade söndagsmorgonen med en shot och ringde gladeligen 10 gånger mellan kl 8 och 10 söndagmorgon medan vi andra låg och kastade svordomar. Vi kan kanske kalla det oavgjort. Söndagen innebar pepptalk för CV och pizza vid elven innan besöket tog bilen tillbaka till Örebro. Jag fick äntligen sett Kick-ass och blev sedan av med all min ångest på en lång powerwalk som även innehöll en te-paus i frogner.

 

- Om man glömmer något så måste vi ju komma tillbaks!
Lite senare ser jag att vi helt plötsligt har fyra tandborstar.. ?

 

 

Nu är projekt 66 back on track och jag var så taggad både måndag och tisdag. Jag var taggad igår med, men eftersom jag kom hem och knappt kunde andas, än mindre ork att röra mig från soffan till sängen så blev det inget med det. Och blev till att stanna hemma idag med. Sjuk sjukare sjukast. Jag som var riktigt in to it. Kallar man det livets ironi eller vad?

 

 

 


Kommentarer
Postat av: Frida

uach vad jag saknar dig :/

Postat av: lotta

det gör jag med

2010-09-12 @ 20:08:34
Postat av: nathalie

Hahah din blogg är underbaaar! :D saknar min viking.

2010-09-13 @ 11:03:54
URL: http://nathalieelin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback