She loves to laugh, she loves to sing, she does everything. She loves to move, she loves to groove, she loves the loving things.

Då sitter man här en söndagskväll och åter har en vecka gått förbi. Och vecka 38 har definitivt gått i träningens tecken då idag är min första vilodag! Och ja, det har mycket med paniken över att min första mätdag närmar sig..

Måndag, oh underbara härliga fantastiska måndag! En dag som alltid kommer först i veckan men som inte alltid behöver vara hemsk. Måndagen i vecka 38 var dock en av de sämre. I alla fall vädermässigt ihop med hemfärd från jobbet. Hade tidigare beslutat att gå hela vägen hem i powerwalk och en envis Ponténare som jag är höll jag mitt ord. Trots att regnet öste ner. Och jag hade inget paraply. Så där gick jag i rask takt längs med Ring 2 (eller 1 jag vet inte hundra. kanske 3 med. men inte 4 för den finns inte) med mp3spelaren i bhn och en blöt papperskasse som låg slickat på huvudet. Väl hemma blev det snabb och enkel styrka innan en värmande dusch.

Så var det dags med världens värsta veckodag, tisdag. Dessa förjävliga dagar. Och denna var inte bättre i vare sig humör eller ja, någonting alls. Däremot fick faktiskt kvällens kickboxningspass mig på både ljusare och gladare tankar! En och en halv timmes intensivt svettandes kan alltså vara det som behövs för att man ska må bra helt enkelt. Lägg till en härlig träningskamrat med så mycket träningsvärk att hon knappt kunde resa sig upp när hon la sig ner på mattan i salen.

På onsdag var det dags att testa min gamla leksak i samband med en ny applikation till iPhonen. Så en rask promenad till jobbet, som jag faktiskt alltid har var dag, senare fick jag veta att det faktiskt är 4,5 km till jobbet och med hjälp av Nike + GPS kunde jag se vilken väg jag gått och vilken sträcka som gick fortast. Hemvägen var mycket kortare kändes det eftersom jag sprang! Det gick snabbt och kändes grymt bra. Och kvällen blev inte sämre med ett besök på frogner och promenad med Ida och Fanny på ca en timme. Hurigbulle? Oh yes man!

Tvätten ramlar i golvet och det blir torsdag. Som vi alla vet innebär kickboxning! Så efter att ha gått till och från jobbet hann jag sitta ner och pusta ut hemma innan det bar iväg till nästa pass. Och det är så skönt att kickboxningen har ungefär samma förmåga som både fotbollen och kuratorn hade. När jag går därifrån känns allting så himla mycket lättare!

Fredag som jag trodde skulle innebära löningspils blev istället löpning och styrka med kära Carmine. Var helt slut i kropp och själ och sinne så istället för filmmys på solli blev det sova sova sömn sömn hemma med mig själv och försöka att peppa upp inför morgondagen som skulle innebära klubbens dag på kickboxning och senare bursdagskalas!

Det var en lång och jobbig lördag. En fruktansvärt o-organiserad klubbens dag innebar fyra timmars konstant träning utan vare sig paus för toalettbesök eller äta. Stört. Och Klara fick nog känna av hur jag blir när energin sjunker. Stackars. Men då vi båda två var lika lost på vanlig boxningsträning och en halv banan senare så höll sig humöret uppe. Vi fick alltså testa på en timme vanlig boxning, en timme full kontakt kickboxning, en timme musical forms och en timme med bas-träning för mage och rygg och stabilitet. Tjoflöjt ta oss hem, gick vi ungefär på ICA Maxi innan vi faktiskt tog bussen hem och vilade upp för kvällen. En kväll som troligtvis tog bort all min duktiga träning men var himla trevlig! Det diskuterades spoken word, aka flum-poesi, vad mamma mu heter på norska (jag googlade hon heter mamma mö), "heej har du träffat mig?" och lite dans. En helt sjukt värd kväll. Som slutade på soffan.

Och söndagen har spenderats non-stop på soffan. Veckans första vilodag innebar dillchips, one tree hill och att somna framför facebook. Vakna upp några timmar senare, panik-städa. Baka kladdkaka som åter igen gjorde att lägenheten luktade bränt. Nu ger jag upp. Och laddar inför nästa ugnfria-vecka!


Kommentarer
Postat av: mamma

du kunde ju hantera ugn här hemma :)

2010-09-27 @ 09:24:22
Postat av: Frida

jävlar Pontén! Mina fettceller och jag blir nästan smårädda för dig.. hulken. ;)

Postat av: Hannah

jag tror det är fel på er ugn snarare än fel på dina skills! PUSS ps du är så duktig lilla s!

2010-09-30 @ 07:59:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback