Sekundene tikker, minuttene går og de går dager og de går år, og den som lever får sjå.

Okej, det har gått väldigt många dagar och veckor nu sedan senaste uppdatering. Och en hel del har skett.

Vi har hunnit med två stycken roadtripper. Med bilen från LA via Bredaryd till Oslo. Tog ett stopp för mat och gränsshopping innan vi var framme vid Villa villerkulla med bil. Efter ett antal olaga körningar och inte minst parkeringar kom ändå bilen till en hel del nytta. Frakta sängar, frysar och uppleva äkta spänning i vardagen då vi hyrde IKEA-släp. Ja gott folk, flytt och städning och svordomar ang bilen har varit huvudsakerna i livet de senaste veckorna.

Innan bilen kördes tillbaka hann jag också testa på både det ena och det andra. Vi tog en vacker lördag på oss vinterkläderna och drog till korketrekken, en pulkabacke på ca 2km. Helt awesome, Oslo är inte bara hopplösa när det gäller vinter. Vi drog på Harry-tur och jag köpte mig ett skid-set. Efteråt kom jag på att jag inte ens kan åka skidor. Och nu går jag runt på all vinter-rea för att hitta relativt billigt skidutstyr med pjäxor och allt. Fastän jag fortfarande inte kan åka.

Bilen kördes hem en sen fredagskväll/natt efter en timmes styrketräning. Där vi fick testa på både skrap, putta och skotta musklerna. Sånt som krävdes för att överhuvudtaget få ut bilen från parkeringsplatsen. Hal bana men vi körde galant och Ida fick äntligen uppleva tjusningen med Laholm. Inte minst en rejäl våxtorpska. Efter två volleybollmatcher lärde vi oss inte bara spelet utan även att dåligt uttalas dölligt (enligt kvinnan på bussen tillbaka dölled) och att när man hejar på Vindrarp ska man skrika med skorrande r "Vindrarp vindrarp vindraaaaaaaaaaaarp". Dock glömde vi att dela ut en egen chokladask till vem vi tyckte var matchens lirare. Vilket självklart var Adam.

Sen var vi åter i Oslo under härlig vinter och mängder av snö. Graderna har återigen börjat sjunka och nu nästa vecka kommer det närma sig -20 grader. Som tur är flyr jag återigen landet, denna gången ihop med Klara och 42 andra fight-sugna norrmän, till Turkiet där det istället är 20 plusgrader. Timingen kunde nog inte varit bättre. Ikväll bär det av men innan dess ska jag hinna med både att packa och att ha maten på bordet när Klara kommer hem. Ska bli spännande att se eftersom sist jag lagade mat la jag in hela baconpaketet i mikrovågsugnen, utan en minsta tanke på att förpackningen ju faktiskt innehöll aluminiumfolie. Oppps.


Och nu mina damer och herrar! Kommer äntligen de första officiella bilderna på självaste Villa Villerkulla! Det är i formen av rörliga bilder och då jag inte riktigt hade en tanke på att ljudet faktiskt också spelades in hela tiden bjuder jag på ett till videoklipp men en grymt bra norsk låt på underbar dialekt. Så stäng av ljudet på villa villerkulla och sätt på högsta med Kaizers Orchestra. Kanske att de inte går att ha igång samtidigt såklart, då råder jag er att spotifya låten eller öppna den i ny flik. I alla fall - glöm inte stänga av ljudet på husturen.



Kommentarer
Postat av: mamma

ser fram emot att se villa villerkulla på riktigt puss

2011-02-19 @ 17:15:39
Postat av: Hannah

jag fattar apsilut inte ett dugg hur det ser ut! fast jag fattar inget av låten heller, jag var tvungen att lyssna på er ju :) snaarrt ses vi igen söta syster och oh vad jag längtaaar! puss kickboxas snällt


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback