It's time you have the talk, i'll give you reasons.

Sarah går och köper en snowboard.

Det var en helg i Oslo och familjen var här på besök för att se Robyn och såklart villa villerkulla. En mycket trevlig helg. Fredagens konsert var helt sjuk och på lördagen stod shopping på schemat. Jag hade fått en uppenbarelse i veckan att det enda som saknades i mitt liv just nu var en snowboard.

Så efter surfande på flertalet sidor om vad man ska tänka på och var man kunde få hjälp av kunnig personal. På lördagen drog jag alltså med hela familjen till Oslo Snowboard Senter där en hes och ung försäljare väntade.

- Hejsan! Jag är vääääldig nybörjare men har ändå tänkt att köpa mig en snowboard. ( kunde inte med att säga att jag faktiskt ALDRIG ens stått på en) Han sliter med rösten men plockar ändå fram en bräda som är väldigt bra och till halvpris. Men så är den ju ljus ljus blå. Jag hade ju tänkt en svart och vit.
- Uhhm. hrrm.. harkel.... du har ingen med en annan design?

Efter att ha erkänt min fåfänga plockar han fram lite olika som är lite dyrare men annars samma. Men han insisterar på att den ljusblåa är den absolut bästa, plus att den var billigare. Fine, fåfäng kan jag väl bli nästa år när jag tänkte ställa upp i Snowboard VM som arrangeras här nästa vinter.

Väljer ut bindning och boots. Han berättar om de olika och skillnaden sinsemellan och vad jag som nybörjare borde ha. Vissa saker var bäst om man var lite uppe i luften. "Hehe" skrattar jag "det kommer jag ju inte vara frivilligt i alla fall". Familjen står och tittar på och tycker att jag bara är synnerligen knäpp som köper en snowboard. Med all rätt då vår familj är en 100procentig sol och charter familj som aldrig någonsin varit på skidresa. (Jaaaa mamma jag veeeet vi hade en bokad en gång för länge sen men jag inte ville just då eftersom jag inte ville vara ledig från skolan jaa jag klandrar inte er okej?)

Allting har tillsynes gått bra och även om försäljaren verkar förstå att jag är himla grön inom snösporten så har det inte kommit fram att jag aldrig någonsin ens testat det. Tills slutspurten.
- Jaha och vilken fot har du fram när du kör?


.....


Damn.

Kommentarer
Postat av: mamma

fniss fniss

2011-03-23 @ 22:15:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback