Your past time consisted of the strange and twisted and deranged and i love that little game you had called crying lightning.

Tiden läker alla sår sägs det, men ännu har inte detta läkt men istället för att tänka på det och berätta om det tänkte jag skriva om de veckorna då bloggen låg längst ner på prioriteringsvägen och de faktiskt roliga sakerna som jag gjorde då.

Efter en härlig påskvecka i LA tog jag och Klara, bakis som bara den, bussen tillbaka till Oslo. Mina fina kommentarer från påskdagen med "ååååh va bra! då kan vi vara bakis ihop imorgon på bussen! JAAAA!" kändes inte lika fina under bussfärden. Men till Oslo kom vi och in i vardagen gick vi. En helvetes vecka på jobbet med vikarien från landet av idioter tog jag mig egenom och avslutades med en valborg där vi tog AliBaba expressen till restaurangen med samma namn. En lugn kväll med planen att bara dela en flaska vin ledde till barrunda där vi var tvugna att prova en flaska vin på var ställe.

Min trogna kollega återvände veckan efter med lite mera kunskaper om hur man lagar foccacia och allting kändes lite lättare. Och då fick jag den underbara idéen att göra en detox. Eller, jag och Klara fick den underbara idéen, men när hon fick höra att det innebar 10dagar utan kaffe men med fysikplugg gav hon upp utan att ens ha börjat. Så var dag i 10 dagar drack jag någon örtgrejs var kväll och åt fruktansvärt nyttigt. Det var noll tolerans mot allt. Den nyktra nyttiga helgen spenderades på Sentrum Scene ihop med Arctic Monkeys. Oh snap så bra det var. Sen mötte vi världens tråkigaste finländare på hemvägen. "Did you know we have flying squirrels?"

Helgen efter återvände jag redan hem till Svea Rike för att fira en nybliven 20åring och ta med de sakerna jag glömde ta med första gången. Men vilken fest! Jag kom med förväntningarna om kanske 20 personer där man kanske skulle känna igen de flesta. Jag hade fel. När vi väl kom (efter en mindre rundtur i skogaby) möttes vi av 50 festglada människor och jag kände cirka fem.. Bordsplaceringen var på en ända ihop med folk jag aldrig ens hört talas om. Men jävlar va kul det var. Och för er som inte visste, vad ni än gör på en fest - så släng för fan inte servetten!

Åkte tillbaka till Oslo med samma visa som förra gången med en aning fyllesjuka-känslor. Det var 17 maj och dagen var hur bra som helst med champagnefrukost och allt. Kvällen var inte lika lyckad. Den 18 maj var ingen bra dag. Den 19 maj var väldigt tung men blev distraherad av Norges motsvarighet till Sven-Ingvars som befann sig i vårat kök. Den 20 maj var lite lättare och jag unnade mig sushi. Den 21 maj blev det mot alla odds en lyckad utgång efter smirnoff-pong och ring of fire. Den 22 maj hade vi speldag och jag var för det mesta glad. Den 23 maj bokade jag nästa resa hem.

Och imorgon är det dags för en ny gradering i kickboxning, och jag har inte tränat det på två veckor pga förkylning. Klara har förkylning/sjukdom nu. Det här kommer gå bra känner jag!


Kommentarer
Postat av: mamma

:) grattis till bältet puss

2011-05-28 @ 14:28:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback