There's too many people, you used to know. They see you coming, they see you go. They know your secrets, you know theirs. This town is crazy, nobody cares.

Ligger redan i sängen och klockan har inte ens slagit nio. Och ja, jag var på födelsedagskalas igår och ja, jag var ute efter det, och ja jag var sent i säng. Men nej, jag drack inte en droppe alkohol och har inte spenderat dagen med ångest och illamåendes i sängen. Men likväl är jag just nu trött som bara den, och hatar att jag börjar jobba klockan 6 imorgon.

Fick med ens en otrolig hemlängtan. Kanske kom den från att Ida hade sina syskon här på besök i helgen. Kanske kom den från telefonsamtalet med pappa. Kanske kom den ihop med nervositeten inför nästa helg. Kanske kom den med Fridas sms om att vi måste planera London. Kanske kom den ihop med den totala matkoman efter Euns wok och Nathans chokladfondant. Kanske jag bara längtar hem såhär en söndagskväll.


Annars händer här inte mycket. Jag laddar. Och peppar. Och tränar.



När vi går på vår livslånga vandring, finns det tvivel, frågor och svar. Ofta som mest krävs det tystnad, så du fastnar i tystnadens val. Men då lossnar en tanke från hjärtat, får ingen logisk censur, för vi är som små fiskar av silver som dröjt oss kvar här hos er, man säger att tala är silver, man säger att tiga är guld.

Kommentarer
Postat av: Mamma

Hemma längtar efter dej oxå. Men snart ses vi ju. Älskar dej puss

2012-02-19 @ 21:31:49
Postat av: Frida

Hallåå! Kommer du hem nästa helg då? Jag dör lite här av all ovisshet!

2012-02-20 @ 12:11:52
Postat av: Frida

Eller ja, nästnästa blir det ju hehe. Blir helt glad här, lite för positiv haha! Vad är du nervös föer som händer denna helgen då? :D

2012-02-20 @ 12:12:48
Postat av: hannah

vildängel <3 puss saknar dig med men sen efter sommarn ska vi ses så mycjket så det knappt är sant :D

2012-02-20 @ 18:01:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback