Og du heiste meg til skyene og ennå lenger opp. Eg va din akrobat, og eg dalte alltid rett inn i armene dine.

Helgen bestod inte bara av födelsedagskalas och magont, för er som är intresserade. Fick även ett städryck som inte var av denna värld. Fem timmar konstant rensandes, skrubbandes, dammandes och, inte minst, flyttandes.

För er som har varit en tur uppe hos mig i Oslo vet att jag har en hejdundrandes stor säng. 180 cm och med två möjliga placeringar i mitt rum. Huvudet mot väggen eller mot fönstret. Fick mitt i all min städmani för mig att en ommöblering var på tiden, en tanke som jag snart fick ångra bittert. För de som inte vet så har jag inte ett fyrkantigt rum. Utan någon fick en brilijant idé om att ta bort en liten snutt av rummet och göra om till världens smalaste korridors-liknande toalett. Vilket har lett till den väldigt dum kant ut i mitt rum. En kant som är fruktansvärt mycket i ivägen när man ska flytta position på en stor jävla dubbelsäng.

Det var så att när man vred sängen tog den emot på alla kanter och jag konstaterade att ett lyft är ett måste för fortsatt förflyttning. Sagt och gjort och tog i som bara den. Men till min förvåning är ju faktiskt inte en säng så himla tung. Heoo snäpp tänker jag - detta gick ju lättare än väntat! Och precis i den stunden ramlar två ben av. Inte bara ett nej utan två. Sätter försiktigt ner sängen och arbetar mig runt den utan att ödelägga hela sängen. Då får sängen en helt fantastiskt bra idé och lägger sig uppe på elementet som i sin tur också ger vika. Så en var det en säng minus två ben och ett el-element på golvet.


Oh så glad jag var att jag gett mig på en superstädning med flyttning.

Kommentarer
Postat av: Mamma

Imponerad, tvånuppdateringar på kort tid puss

2012-01-11 @ 21:35:46
Postat av: Frida

om jag hade kunnat gilla, så hade jag gillat Lottas kommentar! Och förlåt, men jag skrattar åt ditt inlägg ;)

2012-01-12 @ 22:25:26
Postat av: hannah

håller också med mamma ;) och kul att vi har klantgenen gemensamt, hade hellre tagit lite av din träningstanke:) men du är duktig som städar!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback