Truth aint gonna change the way you lie, youth aint gonna change the way you die.

Ännu en helg i tigerstaden är förbi och vi sitter här i kollektivet för att runda upp helgen med lite P3 guld. Rundar även upp 2011 väldigt bra.

Men vi ska hålla oss i nutid med en tillbakablick på fredag, lördag och dagen idag. För på fredag kom världens finaste föräldrar upp. Jag, som gjorde allt för att få skjuts från jobbet, (vilket även innebär att torka hela kroppen med pappershanddukar när man inser man glömt handduken hemma) satt fint på restaurangen Frida och inväntade dem. Kvällen innebar standard besök på Oslos bästa sushi - sushi house på Carl Berner med catching up. På lördagen fick min käre far lite ansikten till de jag jobbar med här uppe och vi tog årets premiär åk i korketrekken. Och allting gick strålande efter ett inköp av skid-googles tills jag krockade rätt in en grupp fransmän, vilket ledde till två stora svullna blåmärken på mina fina smalben.

Enligt tradition dagen innan kamp åt jag en fyra-osters pizza till middag/lunch och vi hängde på hotellrummet zappandes på tvn. Åh så länge sen jag såg på tv! Tidigt i säng för att ladda inför morgondagen.

För på söndagen, idag, var det dags för min andra kamp/turnering i Fighter cup. Laddade enligt traditionen upp med ägg och bacon till frukost men till skillnad från förra cupen skulle jag inte gå förrän kamp nr 8 istället för kamp nr 1. Vilket innebar en hel del väntan och jävligt mycket mera nerver. I finalen var det Sarah vs Sara och jag vill tro det var en fin kamp. Även om det nog inte är helt sant, då egentligen alla som tittade trodde Sara vann. Men domarna visste bättre, hehe. Mina rörelser/bevegelser och snabba kontringar gav mig vinsten av samtliga domare och jag fick mitt allra första kickboxingguld.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback